A la llista d'accions que ens causen plaer, com la xocolata, el sexe o els jocs d'atzar, cal afegir l'aprenentatge d'una nova llengua, ja que estimula les mateixes àrees del cervell, segons un estudi. Investigadors de la Universitat de Barcelona (UB), l'Institut d'Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL) i de la Universitat Otto von Guericke de Magdeburg (Alemanya), han arribat a la conclusió que en els adults l'aprenentatge de noves paraules activa no només circuits corticals de llenguatge, sinó també de l'estriat ventral, una de les àrees principals dels circuits motivacionals i de recompensa.
La investigació va mostrar que l'aprenentatge de noves paraules va acompanyat d'un augment en la sincronització de l'activitat neuronal entre l'estriat ventral i altres àrees corticals relacionades amb el processament del llenguatge. "L'objectiu del treball era veure fins a quin punt aprendre un llenguatge podria activar aquests circuits del plaer i la recompensa. D'altra banda, que el llenguatge s'hagi pogut sustentar en circuits d'aquest tipus és una hipòtesi interessant des del punt de vista evolutiu", explica Pablo Ripollés, un dels autors de l'estudi 'el paper de la recompensa en l'aprenentatge de les paraules i la seva implicació en l'adquisició de l'idioma', publicat a la revista 'Current Biology'.
Per obtenir aquests resultats, els científics van dur a terme dues imatges de ressonància magnètica a 36 adults, que van reflectir que tant l'aprenentatge d'una nova llengua com els jocs d'atzar activen les mateixes parts del cervell. Els investigadors afirmen que les troballes podrien ajudar a trobar les claus per al desenvolupament de les llengües humanes, així com la motivació individual en l'estudi de les llengües estrangeres.
La investigació va mostrar que l'aprenentatge de noves paraules va acompanyat d'un augment en la sincronització de l'activitat neuronal entre l'estriat ventral i altres àrees corticals relacionades amb el processament del llenguatge. "L'objectiu del treball era veure fins a quin punt aprendre un llenguatge podria activar aquests circuits del plaer i la recompensa. D'altra banda, que el llenguatge s'hagi pogut sustentar en circuits d'aquest tipus és una hipòtesi interessant des del punt de vista evolutiu", explica Pablo Ripollés, un dels autors de l'estudi 'el paper de la recompensa en l'aprenentatge de les paraules i la seva implicació en l'adquisició de l'idioma', publicat a la revista 'Current Biology'.
Per obtenir aquests resultats, els científics van dur a terme dues imatges de ressonància magnètica a 36 adults, que van reflectir que tant l'aprenentatge d'una nova llengua com els jocs d'atzar activen les mateixes parts del cervell. Els investigadors afirmen que les troballes podrien ajudar a trobar les claus per al desenvolupament de les llengües humanes, així com la motivació individual en l'estudi de les llengües estrangeres.
Tags:
* ESTUDIS