SUE - SOMRIURE MASSA TRANSMET SENSACIÓ DE POCA PROFESSIONALITAT


Somriure és molt important en les relacions interpersonals però un estudi realitzat per investigadors de la Universitat d'Oxford adverteix que en la venda, en l'àmbit professional i en les fotos del CV és millor somriure només lleugerament. Segons aquest treball, que acaba de ser publicat per la revista Journal of Consumer Research, un somriure massa àmplia en un venedor és percebuda pel client com càlida però també transmet sensació d'escassa competència.

"Un somriure àmpli porta a pensar al client que el venedor té poca experiència i està tractant d'amagar-ho darrere d'aquest gest d'aparent proximitat. I aquest fet pot aplicar-se a tot tipus de professions en què es venen productes o serveis, entre les quals s'inclouen metges o advocats "explica Isabel González, formadora internacional en neuromàrqueting.
Un altre context en el qual els investigadors també aconsellen no somriure massa és en les fotos del Currículum Vitae o en els perfils professionals, sobretot per a recerques de treball.
Els científics londinencs únicament recomanen en les seves conclusions de l'estudi somriure de manera àmplia en "escenaris d'escàs risc" com a imatges per a anuncis d'articles de consum bàsic, promocions de mostres gratis o demostracions. "

A més, van realitzar una anàlisi detallada de publicacions en webs de donacions per causes benèfiques o empreses. En aquestes webs, quan el perfil del creador de la pàgina exhibia un ampli somriure, la quantitat de diners recaptats disminuïa visiblement fins a més d'un 50% i el valor de les contribucions individuals també es reduïa una mitjana del 30% més que quan la foto del creador mostrava un lleu somriure.

"Ser conscients del missatge que donem a través de la imatge és essencial. En perfils socials com Facebook, disposar d'una fotografia amb ampli somriure augmenta l'índex de compartits i likes cap al perfil, però en tots aquells escenaris que tinguin a veure amb el sector professional, com entrevistes de feina, currículum i perfil de LinkedIn, la credibilitat i competència del candidat desapareix completament "assegura González, que parlarà del poder de la imatge i la publicitat emocional el proper 21 de febrer al VIII Saló Miempresa, que tindrà lloc al Barclaycard Center de Madrid.

Per arribar a aquests resultats, els científics van desenvolupar cinc estudis diferents amb una població mixta compresa entre els 18 i 65 anys d'edat, els que van participar en experiments d'anàlisi de resposta, després exposar-se a successives imatges en què apareixien persones amb diferents tipus de somriures en diferents escenaris.

Publica un comentari a l'entrada

Més recent Anterior